پایان رکود و آغاز دوره رونق مسکن

بازگشت به لیست
تعداد مشاهده : تاریخ انتشار : منبع :

روند صعودی معاملات مسکن در تهران ادامه دارد وبه گفته مسئولان و کارشناسان بازار، میزان معاملات مسکن تا پایان امسال افزایش می‌یابد.
 به نقل از صما ،بازار مسکن پس از سپری کردن سه سال رکود، ‌روزهای ورود به رونق را می‌گذراند وآماردستگاه‌های متعدد ازجمله وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی نشان می دهد که از ابتدای امسال میزان معاملات مسکن درحال افزایش بوده است.

آخرین گزارش بانک مرکزی حاکی است ، میزان معاملات مسکن درتهران طی شهریورماه درمقایسه با ماه گذشته ‌اش، بیش از۱۰ درصد رشد داشته و به این ترتیب رشد صعود خرید وفروش مسکن ازابتدای امسال تا ماه گذشته حفظ شده است.
حامد مظاهریان، معاون امورمسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی معتقد است: اهداف وزارت راه و شهرسازی مبنی بررونق بازارمبتنی برسیاست‌های پس‌اندازمحقق شده است و بازارمسکن دردوره پپش رونق قراردارد و به زودی وارد دوره رونق می‌شود.
همچنین حسام عقبایی، ‌رییس اتحادیه املاک استان تهران چندی پیش با بیان اینکه افزایش معاملات مسکن منجربه گران شدن قیمت خانه نمی‌شود، ‌گفت: هرچند که معاملات مسکن درتهران روبه رشد است اما در برخی ازاستان‌ها رکود همچنان ادامه دارد اما نشانه های بازارحاکی است که این رونق ازتهران به سایراستان‌ها سرایت می‌کند.
به گفته کار‌شناسان، رونق بازارمسکن درتهران ازخانه‌های نقلی آغازشده است، موضوعی که بانک مرکزی هم با اعلام گزارش‌هایی ازبیشترین فروش‌های خانه‌های کم مترا‍ژآن را تایید می‌کند. براساس آخرین گزارش بانک مرکزی درباره تحولات بازار مسکن؛ درماه گذشته بیشترین خرید وفروش مسکن مربوط به خانه‌هایی با متراژ۵۰ تا ۸۰ متربوده است.