چگونه باغچه خود را زیباتر جلوه دهیم؟

بازگشت به لیست
تعداد مشاهده : تاریخ انتشار : منبع :

با ایده هایی جدید برای زیبا ساختن فضای بیرونی منزل خود، چشم اندازی بی نظیر و مورد تحسین همگان ایجاد کرده و عیب و نقص های محیط بیرونی منزل خود را به منظره ای تماشایی تبدیل کنید. اگر حتی باغچه ای کوچک دارید، ایده های زیر در زیباتر جلوه دادن فضای سبز شما، کمک خواهد کرد. همچنین در ادامه تکنیک های بصری برای بزرگتر به نظر آمدن باغچه های کوچک را معرفی خواهیم کرد.

طراحی باغ و باغچه به عوامل بسیاری بستگی دارد که هرکدام به نوبه خود، دارای اهمیت هستند. اندازه، شکل و ویژگی های جغرافیایی محل مورد نظر یا به اصطلاح، توپوگرافی، اجازه هر گونه تغییری در فضای سبز را نمی دهد. اما، نگران نباشید، فضاهای بسیار کوچک و باریک را می توان از طریق ایجاد خطای دید، بزرگتر و زیباتر جلوه داد. ایجاد خطای دید در فضا، ترفندی فوق العاده برای تغییر درک و تصور بیننده از محیط و زیبایی بخشیدن به مناظر ناخوشایند است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و توسعه ایده های طراحی مدرن، مواد و مصالح جذابی برای ایجاد خطاهای بصری شگفت انگیز و تبدیل فضاهای ناخوشایند به محیطی دلپذیر، فراهم شده است.
ایجاد منظره ای چشم نواز در باغ و باغچه، مستلزم این است که بر روی جزئیات کوچک و پیش پا افتاده تمرکز کنید.  باغ و باغچه هایی که ماهرانه طراحی شده اند، از تمامی عناصر طبیعی موجود استفاده می کنند. از فضاهای باریک و کوچک و درختان بلند گرفته تا آبشارها و صخره های مصنوعی. تمامی این عناصر را به کارگیرید تا حیاطی دوست داشتنی برای خود ایجاد کنید. هیچ چیزی را نادیده نگیرید.

عمق و بعد در فضا ایجاد کنید
عمق بخشیدن به فضا، باعث می شود که محیط وسیع تر به نظر رسد. این نکته در مورد باغچه های کوچک صادق است. طراحی باغ با استفاده از طاق نماها و نرده های بلند، از لحاظ بصری، توهمی مبنی بر بزرگ بودن فضای سبز، ایجاد می کند. تا حد ممکن، مسیر ورودی به باغ یا باغچه را باریکتر نشان دهید. این کار را می توانید با استفاده از نرده و حصار انجام داده و فضا را محدود کنید. با این ترفند فضای بیرونی منزل را امتداد می دهید. برای ایجاد بُعد در فضا، بوته ها و درختان نزدیک به منزل می بایست بلندتر از گیاهان و گلهای دور از خانه با شند. با این کار، خطای دید ایجاد شده و مسیر ورودی طولانی تر و فضا وسیع تر به نظر می آید.

برای فضای سبز یک کانون ایجاد کنید
در این ایده برای طراحی فضای سبز، یک عنصر به عنوان مرکز اصلی طراحی در نظر گرفته می شود و چشم اندازی ایجاد می شود که بیننده را به سمت این کانون، سوق می دهد. این کانون می تواند یک آبنما، آلاچیق، بستری از گل و یا مجسمه ای خاص باشد. یک راهرو و طاق نما لازم است تا به سمت مرکز باغ منتهی شود و مسیری به سوی کانون آن ایجاد کند.