راهکارهایی برای رونق بازار مسکن

بازگشت به لیست
تعداد مشاهده : تاریخ انتشار : منبع :

به عقیده برخی ازکارشناسان مسکن ،عواملی مانند انباشت سرمایه های مردم درصندوق مسکن, سرمایه گذاری دربهسازی مناطق کشوروعرضه تسهیلات ارزان به انبوه سازان دررونق بازارمسکن تاثیر دارد.

به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان حاکی است ، به گفته این کارشناسان انباشت سرمایه گذاری های خردازبهترین اقدامات برای رونق بازارمسکن است چرا که استفاده ازسرمایه‌های خرد مردم رونق را به بازار مسکن بازگردانده و ازتزریق پول پرقدرت بانک ها به این حوزه جلوگیری می کند.

حسین محمد زاده کارشناس مسکن دراین باره می گوید: صندوق مسکن تجربه هایی مثبت درنقاط مختلف دنیا داشته است واگربا موانع اجرایی روبه رونشود، قطعا با جمع شدن سرمایه های مردم دریک صندوق مسکن  رونق دربازارمسکن را شاهد خواهیم بود.وی افزود:از آن جا که تاکنون سازوکار اجرایی برای تحقق این امرصورت نگرفته است نمی توان امیدی چندان به تحقق این امرداشت .
محمد زاده افزود: هم اکنون مشکل اساسی درمورد بازار مسکن برابرنبودن تقاضا و قدرت خرید مردم است بطوریکه با وجود رغبت برای خرید خانه اما توانایی کافی برای آن وجود ندارد که این امربه تداوم رکود در بازارمسکن منجرشده است.
این کارشناس مسکن تصریح کرد: دربسیاری ازتعاونی ها استفاده ازسرمایه های خرد مردم کارسازبوده بنابراین اگرتشکلی برای جذب اینگونه سرمایه ها ی مردم ایجاد شود، توفیق دستیابی متقاضیان به مسکن فراهم می شود.
کارشناس دیگرمسکن نیزمی گوید: با توجه به اوضاع اقتصاد ،اشتغال و تورم درکشور، مردم سرمایه ای برای ورود به صندوق مسکن و دریافت تسهیلات ندارند تا دررونق بازارمسکن موثرباشند.محمد فیروزی افزود: وزارت راه و شهرسازی باید کارشناسی خود را برمبنای توجه به طبقات ضعیف جامعه وخانه دارکردن آنها انجام دهد.وی با اشاره به مشکل اساسی درحوزه مسکن تصریح کرد: مسولان حوزه مسکن باید به عرضه تسهیلات بانکی ارزان به انبوه سازان بیشترتوجه کنند ، البته امکان تورم دراین امروجود دارد اما باید فضای بهبود دراشتغال وحوزه مسکن بازشود.
وی درباره عوامل موثردربهبود ورونق بازارمسکن گفت: عرضه تسهیلات ارزان با شرایط آسان به انبوه سازان و مردم علاوه براینکه افزایش ساخت وساز را درپی خواهد داشت موجب رونق بازارمسکن وصنایع وابسته به آن می شود.