قیمت ساخت یک مترمربع ساختمان، چقدر است؟

بازگشت به لیست
تعداد مشاهده : تاریخ انتشار : منبع :

قیمت ساخت یک متر مربع ساختمان بعد از شوک های وارد شده به بازار ارز، طلا ، سکه و دیگر بازارها، صد در صد افزایش داشته است.

قیمت ساخت یک متر مسکن

قیمت ساخت یک متر مربع ساختمان، چقدر است؟ تغییرات دائمی قیمتها موجب گرانتر شدن هزینههای ساخت شده است. بهطوری که اگر امروز در یک روستای کشور بخواهیم یک خانه ۱۰۰ متری بسازیم، نزدیک به ۳۰۰ میلیون هزینه تمام شده آن خواهد بود.

 

دبیر انجمن انبوه سازان، گفت: «پرداخت تسهیلات مسکن نسبت به هزینههای ساخت، ۲۰ درصد است که مبلغ بسیار پایینی است. همچنین از طرفی هزینه خرید زمین هم به هزینه نهایی ساخت خانه اضافه میشود

 

به گزارش انزلی ملک به نقل از خبرآنلاین، فرشید پورحاجت در ادامه گفت: «در سال گذشته قیمت ساخت یک متر مربع ساختمان ۱.۵ میلیون تومان بود و بعد از شوکهای وارد شده به بازار ارز، طلا ،سکه و سایر بازارها، هزینه ساخت، صد در صد افزایش داشته و قیمت ساخت یک متر مربع ساختمان به ۳ میلیون تومان رسیده است. بنابراین اگر دولت اقدام فوری نکند، ممکن است هزینههای ساخت و ساز افزایش یابد

 

این انبوهساز در توضیح این مطلب افزود: ایران جایگاه ویژهای در تولید داخلی فولاد دارد. اما قیمت این محصول سه برابر شده و همچنین مواد پتروشیمی به دلیل تحریمها هماکنون، تا سه برابر افزایش قیمت دارد که این امر موجب شده است به جای اینکه از قیمت مصالح ساختمانی و هزینههای ساختوساز کم شود، قیمتها همچنان افزایش یابد.

 

قیمت ساخت یک متر مسکن

 

او معتقد است: اگر بخش تولید مسکن در ایران مورد توجه واقع شود، میتوان تحریمها و مشکلات و موانع ساخت را برطرف کرد. به گفته وی، با برنامهریزی صحیح  دولت و مجلس، مسکن رونق میگیرد. در ضمن اگر به آمارهای صدور پروانه ساخت بین سالهای ۹۱ تا ۹۶ دقت کنیم، متوجه میشویم  صدور پروانه ساخت بسیار کاهش داشته است . از آنجا که وام گران قیمت و مالیات سنگین کار تولید مسکن را سخت کرده است،اینچنین خود را تحریم کردهایم .