۱۰ کابینت سرویس بهداشتی و حمام شیک و کاربردی

بازگشت به لیست
تعداد مشاهده : تاریخ انتشار : منبع :

 

حمام: در طراحی داخلی خانه هر فضایی آرایش و نظم خاص خودش را می طلبد. شاید بتوان گفت مهم ترین فضایی که نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و خلاقیت زیاد است، دکوراسیون آشپزخانه می باشد. بسیاری از شما نظرتان همین است و به احتمال زیاد بعد از آن می روید سراغ نشیمن و پذیرایی. فضاهایی که معمولا در این میان کمتر مورد توجه قرار می گیرند، حمام و سرویس بهداشتی اند که به خاطر فضای کوچک آن ها و لوازم اندک شان، اغلب در اولویت نیستند. اما اگر بدانید با یک طراحی هوشمندانه، منحصر به فرد و اکسسوری های مناسب چه تفاوتی می توانید در فضای حمام تان ایجاد کنید، مطمئنم طراحی این فضا در سطر اول دوم لیست شما جای می گیرد. شما در اینجا ۱۰ ایده ی طراحی کابینت برای حمام و سرویس بهداشتی خواهید دید که در پشت ظاهر ساده و معمولی شان، بسیار کاربردی و جذاب هستند. با چیدانههمراه باشید...

۱. ظاهر و کارایی کابینت سرویس بهداشتی را با یک نورپردازی درخشان ارتقا دهید.

شما ممکن است به دلیل تاریکی فضای درون کابینت حمام، وسیله ی موردنظر خود را به سختی پیدا کنید. اما به راحتی با یک نورپردازی توکار (نورهای مخفی) در این کابینت ها می توان مشکل را حل کرد. به جای طبقه بندی کابینت ها با مصالح توپر مثل چوب و فلز، از شلف های شیشه ای یا یونیت های باز استفاده کنید، چون این کار باعث می شود نور در کل فضای درونی کابینت منتشر شود. هم چنین می توانید از پنل هایی که از پشت نورپردازی شده اند استفاده کنید تا کل فضای درون کابینت روشن شود – مانند تصویر.
برای افزایش کارایی، به جای لامپ های کلید دار می توانید از حسگر برای روشنایی ها استفاده کنید تا در هنگام باز و بسته شدن درب کابینت به طور خودکار روشن و خاموش شوند.

برای ایجاد یک حال و هوای زیبا در حمام تان می توانید زیر کابینت یا میز توالت خود در حمام و سرویس بهداشتی با نوارهایLED نورپردازی کنید. با این کار هم نور مورد نیاز شما در هنگام تاریکی تأمین می شود و هم نیازی نیست زمانی که چشم هایتان غرق خواب است لامپ اصلی را روشن کنید.

۲. یک کابینت برای ابزار برقی خود در حمام در نظر بگیرید.

اگر می خواهید از پراکندگی ابزار برقی خود مانند سشوار و ریش تراش در حمام پیش گیری کنید و همه ی آن ها را در دسترس داشته باشید، پیشنهاد می کنم مانند نمونه ای که در تصویر می بینید از یک کابینت با درب بالارونده یا درب کشویی استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که این کابینت را در جایی نصب کنید که به پریزهای برق نزدیک و در ارتفاع مناسبی باشد. آیا می دانید باید تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی را در چه ارتفاعی نصب کنیم؟

۳. از پله کشویی برای بالا بردن ارتفاع دید در حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید.

آیا در خانه فرزندان کوچکی دارید که به سختی دست شان به روشویی یا وسایل روی کانتر آن می رسد؟ یک پله ی کشویی یا تاشو، راه حلی زیرکانه برای چنین خانواده هایی است. این پله را زیر کابینت یا میز توالت خود در حمام تعبیه کنید. نا گفته نماند این پله تنها برای کوچولوهای خانه نیست، شما هم در هنگام گرد و خاک گیری برای دسترسی به نقاط بالاتر می توانید از آن استفاده کنید.

۴. کابینت سرویس بهداشتی را با نظم دهنده های کشو منظم و تقسیم بندی کنید.

با وسایل الحاقی تقسیم کننده نظم را در کشوهای نامرتب خود برقرار سازید. کشوها و کابینت ها می توانند دارای تجهیزاتی برای وسایل نظافتی و بهداشتی باشند. نمونه ی چنین سیستم جالب و بسیار کاربردی را می توانید در تصویر ببینید. یک کشوی عمیق حجیم تر، دو کشوی کوچک تر را در بر می گیرد که هرکدام از آن ها نیز دارای نظم دهنده های متحرکی هستند که می توانند برداشته شوند. چیدانه پیش از این نیز شما را با ۱۰ نوآوری در حمام و سرویس بهداشتی آشنا کرده است.

۵. از رانرهای کشو و لولاهای درب جدید در حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید.

بیدار شدن با صدای غیژ غیژ و کوبیدن درب حمام و سرویس بهداشتی در اول صبح برای هیچ کس خوشایند نیست. به همین دلیل بهتر است از سیستم های جدید امروزی برای درب ها و کشو ها استفاده کنیم که علاوه بر تأمین آسایش کل خانواده، کار کردن با آن ها برای فرزندان کوچک تر و افراد ناتوان و کم توان بسیار آسان تر، امن تر و مقاوم تر است. آیا با طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی برای معلولین و سالمندان آشنا هستید؟ تجهیزات و لوازم حمام و سرویس بهداشتی مناسب برای آن ها را می شناسید؟

۶. از آینه در داخل و خارج کابینت سرویس بهداشتی استفاده کنید.

در حالی که درب های آینه ای برای کمد کمک های اولیه رایج است، ما به شما پیشنهاد می کنیم کابینتی برای حمام تان انتخاب کنید که داخلش هم آینه باشد. چون این آینه ها به شما امکان می دهند وسایل عقبی را هم ببینید و وسیله ی موردنظرتان را سریع تر پیدا کنید.

۷. ماشین لباسشویی خود را در کابینت حمام پنهان کنید.

همانطور که در تصویر می بینید، در این کابینت از نمای کشو برای درب استفاده شده ولی در واقع کشو نیستند و درب کمدی هستند که لباسشویی درون آن قرار گرفته است. این می تواند یک ایده ی جالب و خلاقانه برای دکوراسیون حمام شما باشد.

۸. درب هایی برای کابینت سرویس بهداشتی انتخاب کنید که در مسیر قرار نمی گیرند.

درب های کمد و کابینت که رو به بیرون باز می شوند، می توانند آزاردهنده باشند. شاید بهترین گزینه برای این کمد ها درب های کشویی به سمت بالا باشند، مانند آینه ی بالارونده در این عکس. شما می توانید به راحتی یک سرویس بهداشتی شیک با چند تغییر ساده داشته باشید.

۹. از راه حل های افزایش فضا در حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید.

در حمام هایی که فضای زیادی در اختیار نداریم، استفاده ی درست و هوشمندانه از هر سانتی متر فضا و عناصر نظم دهنده بسیار مهم است. برای مثال به این کابینت حمام دقت کنید که طراح به جای شلف بندی معمولی آن، از یک سیستم کشویی استفاده کرده که کل وسایل موجود در کمد را به راحتی در دسترس شما قرار می دهد.
اگر شما هم دوست دارید کابینتی متفاوت و در عین حال کاربردی داشته باشید، پیشنهاد می کنم به متخصصان اهالی فن چیدانه در بخش کابینت و بخش کمد دیواری، شلف و طبقه بندی سری بزنید.

یک سبد پنهان که مانند یک کشو یا کمد معمولی به نظر می رسد، ایده ی دیگری است که ظاهر جذاب و کارایی حمام و سرویس بهداشتی شما را تقویت می کند.

۱۰. کمد دیواری در حمام و سرویس بهداشتی طراحی کنید.

اگر امکانش را دارید طراحی یک کمد دیواری جا دار و عمیق در حمام طوری که فضای آن از کف تا سقف باشد، برای نگهداری وسایل مختلف تان بسیار مناسب و مفید است. شما می توانید بنابر نیاز تان تجهیزات و اکسسوری های لازم را به آن اضافه کنید – مانند نمونه ای که در تصویر می بینید.